"Educació del moviment" o "Educació pel moviment"?
Espere, entre tots, poder contestar aquesta pregunta a final de curs.

jueves, 28 de mayo de 2015

Autoavaluació Final

Voldria compartir amb vosaltres la meua avaluació per aque sapigueu que pense que he aprés i que he fet per a que aprengueu de mi i amb mi. També us pot ajudar per si voleu modificar/incloure alguna cosa a la vostra.
Un abraç a tots! Molta sort en els exàmens



Inici del quadrimestre, presentació de l’assignatura d’Educació del Moviment. Calia elegir un tipus de seguiment i el que més s’ajustava a les meues característiques i ambicions era <<el rigorós>>. He assistit a totes les classes i pràctiques, la meua participació en classe s’ha fet patent, he entregat tots els treballs, he llegit totes les lectures, i, a més, he anat més enllà esforçant-me al màxim en cadascuna de les tasques relacionades amb l’assignatura.
Una de les coses més importants que he aprés és que per a seguir l’assignatura d’una manera rigorosa, cal ser constant en la feina. Una forma de ser constant, és mantenir activa la capacitat de connectar els continguts de l’assignatura amb els que s’expressen quotidianament en la nostra vida. Ha arribat a tal punt que, en ocasions, els continguts han donat lloc a debats entre companys i amics fora del context de la classe. Per aportar coses al blog i donar-li sentit, cal estar al dia amb el que s’explica en classe i és una bona forma de retindre la informació, cosa que no s’aconsegueix amb la metodologia tradicional.
Parlant de metodologies, he aprés diferents metodologies i sobretot he creat el meu propi criteri sobre aquestes. Són metodologies “modernes” que mai abans havia vist, he pogut formar la meua opinió sobre l’aplicabilitat d’aquestes segons els objectius que em plantege, com a futur professional de l’educació.
Parlant de modernitat, ja que l’educació s’està modernitzant i ha hagut una gran evolució de les xarxes socials, l’ús del blog podria ser una alternativa a la llibreta o quadern d’activitats. Per fer el seguiment, he hagut d’aprendre a manejar aquest mitjà del qual desconeixia quasi per complet el seu ús. A sobre, per desenvolupar-lo, he hagut d’aprendre a endinsar-me en el món dels articles, web’s, llibres, etc.
Parlant de llibres... He obert la ment! Fins ara, només llegia novel·les o llibres amb contingut científic relacionat amb l’esport. He aprés a llegir llibres d’altres àmbits, sobretot els que parlen d’educació, una part molt important com a futurs professors d’Educació Física.
Parlant d’Educació Física, per fi he aprés a justificar el contingut d’aquesta assignatura en el Curriculum escolar. Fins ara, només podia aportar les justificacions tradicionals, les quals me les rebatien constantment i em deixaven sense recursos. Aquest ha sigut un dels principals temes de conversa amb els companys, entre tots hem pogut formar un raonament conjunt per justificar la importància d’aquesta. També ha sigut un dels temes sobre el que més he llegit, preguntat i treballat.
Del que he parlat fins ara, fent autocrítica, pense  que no he fet tot el que estava en les meues mans per transmetre-ho als meus companys. Només he pogut enriquir i m’he enriquit, amb aquells que han estat en el meu entorn al llarg del quadrimestre: formant part del grup, seient prop, coincidint en els descansos, etc. Amb els quals he compartit: converses, coneixements, recursos, etc. Per connectar amb la resta, m’he limitat a fer entrades en el blog per transmetre allò que havia aprés, però no he fet una gran publicitat. Esperava que ells hi accediren en busca de més informació sobre els continguts de l’assignatura, el problema és que només aquells realment interessat, hauran recorregut a aquest. En aquest sentit, pense que és debut a certa deficiència en la metodologia emprada en classe, però em reserve l’opinió per expressar-la en el seu moment.
Tot allò que he aprés m’ha servit per desenvolupar-me com a persona i com a professional. Ha canviat el concepte que tenia sobre el cos i sobre el moviment, en especial, quan es relaciona a l’àmbit educatiu. Ara tinc present que és un dels llocs on aquesta relació s’expressa en el seu màxim exponent i tenim la possibilitat de fer “el canvi”.
Finalment, m’ha servit i els ha servit per partir d’una bona base i saber com enfrontar-se a l’Educació del moviment. Ja no tindrem eixe dilema que hi ha plantejat entre el professorat d’Educació Física:
Amb dos hores de classe a la setmana,
-                     Que es menegen i facen un poc d’Activitat física?
-                     Que aprenguen sobre el moviment, a través del moviment i en moviment?
En la meua opinió, auto qualificar-se no és ni la meitat d’enriquidor que autoavaluar-se. Menys encara quan cal quantificar el que hem aprés, hem ensenyat, etc. Per això, la meua nota anirà relacionada al meu nivell d’esforç i progressió, que pense que estarà al voltant del 9. L’adquisició i transmissió de coneixement, en principi, estarà relacionat amb aquestes dues variables, així que em mantinc la nota. Aquesta feina es veu reflectida en:
- El pòsterà vam arriscar en la temàtica escollida, la mort. Ens vam esforçar al màxim per relacionar-la amb el tema 1 i vam dedicar molt temps a la cerca d’informació.
- No només he llegit el llibre de Pennac i l’he recomanat, sinó que també m’he dedicat a intentar identificar “caps de suro” i actualment, estic treballant amb un d’ells perquè els seus pares no l’entenen (als que he recomanat el llibre). Estic aplicant tot el que sé i estic aprenent enguany.
- He fet totes les lectures i, a més, sempre he aportat alguna cosa en el meu blog.
- Dins del grup puzle, vaig oferir tota l’ajuda possible. No em va convèncer gens el sistema, així i tot, vaig creure en ell i els companys van respondre molt bé.

1 comentario:

  1. Execl.lent post per concloure un excel.lent treball. Crec que has tingut una gran implicació i aixó es nota en el teu blog, en el seu rigor i la teua capcitat reflexiva. Enhorabona!

    ResponderEliminar