"Educació del moviment" o "Educació pel moviment"?
Espere, entre tots, poder contestar aquesta pregunta a final de curs.

lunes, 27 de abril de 2015

P.J ARNOLD. Educació física, moviment i currículum.

Com que el llibre no era meu, per poder quedar-me amb les idees que he considerat més importants, he fet una síntesi. La compartisc amb vosaltres per si us pot ajudar en alguna cosa:

Comença per explicar-nos que l'educació basada en l'escola, deu contribuir al desenvolupament de l'individu com a persona a través de l'aprenentatge i l'ensenyament.

L'educació pot ser entesa d'una manera descriptiva i una altra avaluativa. La descriptiva intenta expressar com són les coses sense que necessàriament es formulen judicis de valor i la avaluativa es constitueix com un intent d'estimar i formular judicis respecte a la manera en què haurien de ser les coses.Hauria d'estar clar que l'educació ha d'estar carregada de valors.Però abans, ens diferència els valors intrínsecs i extrínsecs.Açò planteja el debat de si l'educació és valuosa en si mateix o sol en el grau en què serveix a algun propòsit instrumental més enllà d'allò que es realitza. El moviment com a part de l'Educació Física, es pot utilitzar per a finalitats polítiques, socials o econòmiques.En quan a les finalitats i mitjans de l'educació, podem afirmar que posseeix les seus propies "finalitats" i "mitjans" intrínsecament valuosos i integrants del procés educatiu en el qual una persona està immersa. Els continguts i procediments són igualment fins i mitjans de l'educació.Segons Arnold, les activitats "valuoses" o "serioses" posseixen un ampli valor cognitiu i són capaces d'il·lustrar altres àrees de la vida i contribuir comsiderablemente a la seua qualitat. Diferencia el "saber com" del "saber que".El coneixement pràctic en el sentit feble parla d'una persona físicament capaç de fer alguna cosa (com pot ser: un llançament de futbol, ​​un cop de tennis, etc.), però no és capaç d'explicar com ho va fer, poc o gens pot dir de la descripció del gest, no comprèn el raonament del moviment.Per contra, el sentit fort del coneixement pràctic fa referència a una persona que no només és capaç d'executar allò que diu << que pot fer>>, sinó que quan se li pregunta com ho fa, pot proporcionar una relació descriptiva, clara i penetrant de <<com es va fer>>. En definitiva saber <<com>>, és comprendre: la naturalesa, propòsit i context d'una determinada acció.És evident que és partidari d'incloure el moviment (Educació física) en el currículum educatiu, ja que aquest és mereix la importància que té pel fet que complementa els coneixements teòrics amb els pràctics i d'aquesta manera es fa de l'educació, un camp més ric i extens.

4 comentarios:

  1. Molt bona explicació! Crec que podria ajudar molt als teus companys. Per què no la vincules o la inclous en els comentaris del post del bloc d'EdMov dedicat a eixe tema?
    http://edmov.blogspot.com.es/2015/04/sintesis-y-preguntas-de-examen.html

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Molt bon resum Manuel , m'ha servit molt per recordar i aclarir tot el que no havia entès del tot .
      Et felicite pel treball !

      Eliminar
    2. Moltes gràcies Adri! Per refrescar la memòria, quan llig llibres d'aquest tipus, on es porposen idees interessants, normalment m'ho escric en una llibreta que tinc. L'anomene <> i ahí tinc informació de temàtica molt variada: entrenament, dietètica, educació (des que tenim aquesta assignatura), etc.

      Eliminar